TERIMA KASIH KEPADA PENGIKUT

Thursday 10 November 2011

AIDILADHA KAMI

Assalamualaikum w.b.t

BEST!!

Sebab mak aku datang tidur rumah untuk sambut Aidiladha dengan Anak Menantu Cucu bertuah. Iye, Suami kesayangan aku keje abes nak buat macam mana, En.Saiful keje shift jadi sebagai seorang isteri yang memahami tugas suaminya harus la aku redha sebab tak dapat balik beraya dengan Family sendiri. Sebenarnya boleh nak balik kg. tapi En.Saiful keje petang hari Ahad dan Isnin jadi rasa ralat pulak nak suruh En.Saiful ulang alik pergi keje Sg.Buloh-KLIA 2 jam pergi balik atas jalan (kalau drive 90km/j yee) kesian kat En.Saiful. Lagipun adik beradik aku sume sibuk kat rumah mertua masing-masing tu yang aku ajak Mak beraya kat rumah je hehe.

Tahun nie mmg tak dapat daging korban ye, memandangkan kawasan perumahan aku ni majoriti kaum bukan Islam jadi redha sekali lagi disitu. Itu tak penting sangat, yang penting Mak datang rumah aku dengan bekalan makanan yang sangat awesome. Nasi impit, rendang daging, paru sambal, masak lodeh memang terbaeek.  Aku cuma masak Mee Kari je tu pun mendapat sambutan yang menggalakkan dari isi rumah Alhamdullilah.

Malam pulak kakak aku datang dengan family nya. Meriah rumah kecil aku tu walaupun sakit kepala sebab terlebih makan haha tapi aku seronok sebab ada ahli keluarga yang sudi datang ziarah. Bukan senang nak jumpa kan walaupun radius kawasan rumah adik beradik aku dalam lingkugan 80km++ tapi kesibukan aktiviti harian memang membataskan masa untuk berkumpul sesama sendiri.

Sorry ye takda gambar pada hari kejadian memandangkan aku sibuk makan-makan dan berjalan rumah kakak ipar yang jarak cuma sepelaung je dari rumah aku ni haa. Pape pun sempena AidilAdha ni sama-sama la kita menghayati pengorbanan Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail. Sepanjang umur kite ape pengorbanan yang telah kite lakukan untuk diri sendiri, anak, suami dan ibu bapa? fikir-fikirkan. Semoga semua amalan kite diterima Allah. Hanya Allah yang layak memberi ganjaran kepada hambaNYA.



 wassalam, enamokhtar

No comments:

Post a Comment