TERIMA KASIH KEPADA PENGIKUT

Thursday 10 November 2011

PRECIOUS PRINCESS

Assalamualaikum w.b.t

Entry kali nak memperkenalkan anak dara aku.Yela dah ada anak mesti la nak show off kan haha*bukan riak tapi bersyukur. Mula-mula memang tak terfikir yang aku akan dikurniakan anak seawal 2 bulan usia perkahwinan. Aku disahkan mengandung pun dah masuk 5 minggu masa tu mmg tak terfikir langsung yang aku pregnant sebab period cume lewat 3hari je. Pergi Klinik pun sbb demam+selsema+batuk jadi pergi bukan sebab nak buat pregnancy test. Bila doktor tanya period ok ke tak terus cakap lewat 3 hari dan Doktor tu pun cakap kite buat test je. Aku yang tengah blur angguk jela kepala.

After a few minute, Doktor tengok kat prenancy test pastu terus cakap "ok mengandung" sambil senyum-senyum kambing. Actually, Doktor yang aku selalu pergi tu Doktor peribadi aku so, She knows  every single things about my medical record. Jadi bila Doktor cakap macam tu,saya BETUL-BETUL terperanjat+blur+pening+nak muntah+tangan rase kebas+kaki tak jejak tanah*yang ni tipu sebab boleh jalan macam biasa hee.

Banyak kali tanye betol ke Doktor. "Iye ina" jawab Doktor buat-buat macam takde pape yang berlaku. Rasa macam nak tanya lagi betul ke tak saya pregnant ni. Tapi hajat dibatalkan when She ask me "Awak nak bersalin kat mana nanti" ?. Blur lagi. Bersalin? Kebas kat tangan tak hilang lagi terus Jantung berdegup laju macam baru lepas sprint 100m heh.

After a few advice about pregnancy, terus Doctor tu sign in buku merah. Siap je proses Buku Merah terus keluar bilik and duduk sebelah En.Saiful. Bisik kat dia "I'm Pregnant" dalam bahasa melayu "saya mengandung". En.Saiful buat muka confuse "biar betul ni yang"tapi tetap senyum meleret. Masuk je dalam kereta, En.Saiful pandang aku balik. Tanye lagi "betul ke ni yang?" . "Iye betul la yang". "Alhamdulillah" jawabnya, terus balik rumah dengan muka ceria.

Nampak tak betapa aku dan suami sangat-sangat tak menjangkakan hal itu. Tetapi syukur kepada Yang Maha Esa diberi kepada kami rezeki anak yang sangat cepat.

ok presenting My Precious Little Princess.......................


dalam kereta on the way nak balik Kedah


Tak sangka sekarang Hana Humaira dah setahun 26hari*tepat dan jitu. Walaupun sepanjang setahun tu macam-macam kerenah.Batuk,selsema,batuk,selsema. Demam campak dalam setahun je dah 2 kali. Pasrah kat situ sebab fikir anak nak bina imun supaya badan jadi kuat dan dapat menepis juga menangkis serangan virus secara bermusim. Harap-harap anak ibu membesar dengan sihat la lepas ni ye. Tak mau sakit-sakit. Setakat demam sikit-sikit tu biasa la kan. Semoga Hana Humaira menjadi anak yang solehah dan taat. Ibu Ayah sayang Hana sangat-sangat*kecikan mata.
                                                                    



Wassalam, EnaMokhtar

No comments:

Post a Comment