TERIMA KASIH KEPADA PENGIKUT

Thursday 10 November 2011

ABAYA DUBAI

 Assalamualaikum w.b.t

Wah, Semangat harini buat 3 entry terus...2 entry dibawah tu sebenarnya dah simpan lama dalam draft. kira aci la ye..

Ok, siapa suka pakai Abaya angkat kening !!

Aku dari dulu, kini dan selamanya adalah peminat Abaya Dubai. Its quite pricey, but worth it. SAYA SANGAT SUKA DIA. Malu nak cakap tapi aku cuma ada 2 je koleksi Abaya Dubai. Harga tak la mahal sangat sesuai dengan pendapatan yang sederhana. Dan sekarang ni aku makin galak kumpul Abaya. Insya'Allah...

Macam yang ni cantik kan.....Abaya Cheogsam, sebab potongan bahagian dada ala cheogsam cina. Sesuai la untuk aku yang masih menyusukan anak.

Abaya sangat sesuai dipakai untuk mereka yang mempunyai ketinggian 155cm keatas. Nampak elegent, ayu dan tinggi longlai ala-ala model. Bagi aku apa pun fesyen yang kita pakai jangan sampai pakaian itu menelanjangkan maruah kita sebagai seorang muslimah. Pakaian adalah penunjuk aras kita sebagai seorang muslimah sejati.

Macam sekarang ni aku tengok ramai yang pakai seluar jeans ketat, tapi bertudung*sendiri pikir. Trend yang tengah in sekarang adalah pakai lengging dan bertudung. Sangat tidak sesuai untuk seorang muslimah berpakaian begitu. Biar la lepas ni ada yang komen "eleh ko tu baru je bukak blog dah pandai nak ceramah.macam bagus je ko ye". Ade akak kisah?. Yang penting kita sesama muslimah berpesan perkara yang baik walaupun aku tak berapa nak perfect*senyum kambing.

Abaya ni kalau tinggi macam aku pun boleh je nak pakai. Iye walaupun aku hanya 150cm tapi totap nak juga pakai Abaya ye..sekarang ni dah ada saiz untuk orang-orang yang setinggi aku. Kalau dulu akak terpaksa kena adjust labuh sebab labuh terlebih kini tidak lagi.*macam iklan krim muka pulak. So korang boleh la google blogshop yang jual abaya dubai original. Range harga dalam MYR180-MYR350. Ikut budget korang juga la. Makin tinggi kualiti kain makin mahal la MYR nye ye..heee..

Pemakaian Abaya juga tidak terhad pada hari Jumaat, hari kematian, hari perayaan dan sebagai nya. Ababaya boleh juga digayakan ke pejabat, pasaraya, aktiviti sosial, da sebagainya. Tepuk dada tanya iman.

Pantun empat kerat.........

Petik rambutan guna galah,
Galah dipinjam dari Pak karma,
Berfesyen biar ala muslimah,
Terjunjung maruah terpelihara agama.


*senyum arnab

Wassalam,
enamokhtar

1 comment: