TERIMA KASIH KEPADA PENGIKUT

Wednesday 7 December 2011

The Cabin Langkawi

Assalamualaikum w.b.t

Dah lama sebenarnya ke Langkawi. Sementara tengah ingat ni saya nak kongsi la. Ewah, Orang lain pergi oversea tak heran pun haha. Baiklah,The Cabin Langkawi terletak di Pantai Cenang, The Cabin baru je dibuka sekitar 3 tahun lepas kalau saya tak silap la. Rate Rm150 semalam. Ada mini frigde, kettle, hot shower, astro, sejadah, 32' lcd tv*nak juga. Berbaloi-baloi. Sangat selesa.

Fasiliti kat sini pun banyak. The Cabin ni terletak betul-betul depan jalan besar kat Pantai Cenang tu. Lebih kurang 40minit perjalanan dari Jeti Kuah dan 10minit dari Airport. Memandangkan saya bertolak dari rumah mertua kat Alor Setar, jadi naik feri je la. Jimat sikit. Kata percutian mengejut. Jadi amik mana yang mudah sudah.

Ikutkan kalau dari Alor Setar nak ke Jeti Kuala Muda Kedah cuma 10minit. Tapi kami pilih untuk naik feri dari Jeti Kuala Perlis. Jauh sikit dalam 30minit perjalanan dari Alor Setar ke Jeti Kuala Perlis. Tapi di Jeti Kuala Perlis lebih selesa dan tak terlalu crowded. Feri disana pun space antara seat agak luas berbanding Feri di Kuala Muda Kedah. Keselesaan si kecil perlu diutamakan. Rate untuk letak kereta di Jeti Kuala Perlis hanya RM10 per day. Parking berbumbung.


1 shot depan registration room. Iye, sila kenyit mata kalau berada didepan bilik ini.


Depan pintu tu adalah toilet. Bersih. Puas hati.


Hana paling syok landing atas tilam empuk jenama king koil. 
Almaklum kat rumah kami pakai king kong je.

Saya suka dengan interior designnya. Cantik dan moden. Bilik pun sederhana besar. Sesuai la untuk 2 dewasa + 1 anak. Kalau 2 dewasa + 5 anak, kena pasang khemah kat luar. Tapi yang bestnya The Cabin is connecting room. Kat tengah tu ada pintu yang boleh sambung ke bilik sebelah. Boleh la kalau nak sewa dua bilik sebelah menyebelah. Masuk bilik sebelah kanan, keluar bilik sebelah kiri.eh?

Keluar bilik, jalan kaki sikit akan nampak berderet kedai jualan. Baju, beg, kasut, spa, restauran. Pendek kata, dekat dengan kemudahan. Sebelah kanan ada Underwater world yang ala-ala tak lapuk dek ujan tak lekang dek panas. Sebelah kiri pulak bersusun chalet dan resort. Pilih je mana nak. Yang penting ongkosnya.

Kalau nak ke Pantai Cenang tu, nak jalan kaki pun boleh, tapi sebab kami ni agak-agak pelancong yang takut sesat padalah dalam negara sendiri, kami naik kereta je. Takde la lengguh kaki menapak walaupun jarak tak sampai 50meter. Sambil-sambil dalam kereta tu, sebelah tangan pegang karipap lebihan dari sarapan pagi. Tengah sedap mengunyah, sedar-sedar dah sampai Pantai. Terus cakap kat Saiful, Eh dekat je Pantai ye ingat jauh la td kuikui.


 First time hana pijak pasir pantai. Ibu pulak yang over.


Mak budak yang terlebih excited.


Bye bye Langkawi.

Boleh la klik sini untuk keterangan lanjut mengenai The Cabin ye.


Wassalam, EnaMokhtar

No comments:

Post a Comment