TERIMA KASIH KEPADA PENGIKUT

Friday 4 November 2011

Bissmillah..Salam Perkenalan

Assalamualaikum w.b.t

Harini secara rasmi nye saya terjebak dalam dunia penulisan secara berkala. Blog ini jugak akan jadi macam jurnal tetap bercerita segala kegiatan harian saya,anak dan suami. Semua yang bakal terkandung dalam blog ini nanti akan menjadi catatan sejarah saya untuk anak2 saya (Insya'Allah) keluarga,sahabat handai,dan buat insan yang saya cintai sepenuh jiwa iaitu suami saya. Iye saya dah berkahwin dan mempunyai seorang anak perempuan berumur 1tahun 21hari.

Boleh jadi blog in juga tempat untuk saya meluahkan perasaan marah, sedih, gembira, dan sebagai nya. Maaf sekiranya terdapat kesilapan tatabahasa almaklumlah saya budak sektor kejuruteraan bukan dari aliran bahasa jadi setiap kali saya tekan keyboard, tanpa perasaan bersalah tertekan mana yang tak patut.

Saya suka menulis sebenarnya, dulu masa zaman sekolah rendah pernah juga saya masuk pertandingan menulis novel tapi masa tu share dengan kawan-kawan. Si A 20 mukasurat, Si B 20 mukasurat saya 20 mukasurat. Total mesti lebih dari 1000 perkataan atau sekian sekian*dah lupa haha. Tp tetap tak dapat hadiah well, kami masih dapat sokongan cikgu tau walaupun kalah haha. Malang nya itu la kali pertama dan terakhir saya masuk pertandingan menulis novel haha selebih nya ada la sikit sikit pertandingan melukis, mewarna etc etc*dah lupe oh saya ni memang pelupa ye haha..

Semua orang ada kisah kan masa kecik-kecik. Dari Tadika ke Sek.Ren*oh masa ni ingat lagi pagi Sek Rendah ptg pukul 2 Sekolah Agama pulak..kalau beratur masa perhimpunan saya adalah org paling depan sekali sebab saya paling rendah haha kenangan sungguh lar.

Sekolah Menengah masa saya From 1 tumpang Sekolah lain sebab Sekolah asal saya dalam pembinaan. Merasa la jugak pergi Sekolah naik Bas Sekolah colour kuning 20km dari rumah. Dan merasa la jugak kena tinggal dengan Bas Sekolah. Saya sesi petang, jadi lepas makan tengahari dan solat zohor kadang-kadang terlelap tu yang terlepas Bas.  Masuk From 3 Sekolah asal saya dah siap jadi pindah la ke sekolah tu yang jaraknya kira kira 6km dari rumah saya. Hari-hari saya jalan kaki ulang alik ke Sekolah TETAPI badan saya tetap maintain 60kg dengan ketinggian 150cm*boleh imagine tak HAHA.

Lepas habis Spm saya tolong mak saya berniaga di kedai makan sementara nak tunggu result. Mak saya tauke kedai makan jadi boleh bayangankan limpahan makanan yang saya kena hadap hari-hari haha. Jadi jangan ditanya kenapa berat saya begitu dan begini haha. Lepas dapat result je kawan-kawan baik terus isi borang permohanan nak masuk U. Saya buat dek je agak-agak esok tarikh tutup permohonan harini baru saya ajak abah saya pergi BSN dan etc etc..prosedur biasa nak apply masuk U tu la*oh saya lupa lagi hee.

Bila kawan-kawan lain dah masuk U atau Politeknik saya tertanya kenapa saya tak dapat. Frust bukan main lagi sebab result saya OK maksudnya tidak gagal ye haha. Jadi Mak buat keputusan drastik suruh saya tolong je dia kat kedai makan. "Nanti mak bayar la ko gaji sehari rm40". Saya tak terus setuju*jual mahal disitu ye heee. Kakak saya jadi penyelamat bila dia offer saya keje kat tempat dia bekerja tapi jadi sales girl la tak kisah disitu janji dapat keje best duduk dalam aircond walaupun terpaksa berdiri sepanjang hari sampai bengkak-bengkak kaki dan bila balik rumah Mak la juga tempat saya menagih simpati tolong urut kaki maka hilang la segala kejung urat. Genap dapat gaji bulan ke 3 saya berhenti keje dan fulltime tolong Mak kat kedai saya cuba kembali menjadi anak yang solehah taat perintah mak abah.

Bulan 12 2002 saya dapat tawaran ke Politeknik. Gembira bukan kepalang kalau masa tu ada FB la kan agak agak boleh imagine tak macam mana haha. Tung Tang Tung Tang saya grad tahun 2004. Iye saya hanya budak Sijil lulusan Politeknik dan selepas itu adalah 2 ke 3 kali saya tukar keje untuk cari pengalaman. Kini saya bekerja dengan syarikat GLC. Alhamdulillah pencapaian setakat saya yang baru bekerja 6 tahun ni agak membanggakan la. Walaupun budak sijil tapi saya bersyukur dengan ape yang saya ada sekarang ni walaupun tak semegah org lain yang ada Diploma, Degree, Master dan Phd. Sebab saya ada anak perempuan yang comel mata bolat,suami yang rajin,baik,penyayang,bertolak ansur etc etc*sayang hubby

Kan saya dah bilang saya suka menulis tengok..tengok..haha baru 1st entry dah berapa perenggan. Tu belum 2nd 3rd dan seterusnya HAHA. Ok ok saya stop kat sini dulu ye..next entry akan ada macam macam cerita siapa la yang nak baca blog hingusan saya ni kan.*lap hidung

Wassalam,
enamokhtar

No comments:

Post a Comment