TERIMA KASIH KEPADA PENGIKUT

Friday 17 May 2013

BreastPUMP??

Assalamualaikum w.b.t

Aku guna pump ape?

Ni hah....


  Medela Swing..beli tahun 2010.. harga dalam rm600++ ke rm700. Aku lupe..kikiki..


 Sekali pump dapatlah 4oz-5oz. Biasa aku pump tengahri sekali dan petang sekali.


 Yang ni botol besar sikit dalam 5oz.


 Tempat kejadian biasanya aku pump kat surau atau dalam bilik opish En.Hubby. kikikii...

Demand semakin tinggi. Jadi kena selalu pump. Sekian bagi yang bertanya aku pakai breast pump brand ape. Testimoni dari aku. Ok je. Sangat berjasa. User friendly. Takde button yang pelik-pelik ko kena tekan. Semudah 1,2,3 je ko nak guna. Kalau takde pump ni mau aku nangis siang malam...hahaha...Alhamdulillah sangat berpuas hati. Lagipun spare parts dia skang ni dah senang sangat nak cari. Kat kedai-kedai baby biasa pun ada jual. Setakat yang aku pakai ni belum ada apa-apa masalah pun.

Cuma shield die je terkoyak aritu. Tapi shield tu memang patut koyak sebab dah lama sangat pakai. Dan spare parts sheild memang ada bagi free 1. So, aku belum pernah lagi la nak keluar duit untuk ganti spare parts dia....hehe...

Pada siapa-siapa yang first mommy to be dan tak tau nak beli breast pump jenama apa. Ni tips aku nak kasik tauk :

1-Tentukan budget dulu yee..
2-Tanya diri sendiri dulu nak yang jenis double atau single. Electric atau manual.
3- User friendly. Means tak berat dan tak besar sangat. Dan bunyi pump yang tak kuat.
4- Brand yang senang ko nak cari spare parts.
5-Pilih jenama yang dipercayai
6-Survey la dalam google dah banyak sekarang brand yang murah-murah dan berkualiti. Kalau branded je lebih tapi tak berkualiti pun tak guna jugak kan.....kikiki

Pilihan di tangan anda..


Wassalam,
EnaMokhtar

No comments:

Post a Comment