TERIMA KASIH KEPADA PENGIKUT

Thursday 21 June 2012

Budak tengah banyak akal....

Assalamualaikum w.b.t


Ehhh..terlebih rajin pulak harini buat enrty..hehe..layan jela ye..:)


Cer tengok budak bertuah ni tengah buat apa..


 Mula-mula kita basuh jari-jari kaki dulu ok...


 Lepas tu tuangkan sedikit air dibahagian tapak kaki pulak..awww...


 Opss..pastikan kesemua jari kaki terkena air. Barula bersih. Ibu basuh tak bersih.


 Owhh..kemudian titiskan pulak air diatas tapak tangan.


 Akhir sekali sapu air rata-rata dibahagian betis kaki. Supaya betis kekal menawan.

Peel dia sekarang suka curah air dalam botol tu kat kaki,tangan,perut. Konon-konon macam sapu losyen gitu. Sampai lencun baju, seluar semua tu la..

Picture ni ayah dia yang snap. Masa ni aku tengah masak kat dapur. Ni kalau aku yang nampak memang akan berlaku rampasan botol air. Lepas tu drama leleh air mata la budak kecik ni. Biasanya kalau aku marah Hana, aku akan cakap.."Hana tak sayang ibu ke?". Nanti dia akan pergi kat aku sambil peluk kaki aku pastu dengan airmata berjujuran sebut " Ibu watttt...(ibu buat)". Lepas tu nanti aku dokong la kan pujuk-pujuk..kiss-kiss tak kan nak buat drama korea pulak dengan aku-aku sekali nangis..haha.

Budak dah banyak akal macam tula kan..Macam-macam peel. Ada yang aku boleh sabar. Sabarlah. Lagipun budak kecil lagi. Belum pandai bercakap sepenuhnya. 

Kadang tu kalau aku balik keje. Masuk je rumah mula la dia buat perangai. En.Saiful ada sekali tu marah dia. Nada agak kuat la jugak sebut nama dia "HANA!!" . Terkejut la budak tu kan. Nangis meraung-raung kauuu. Tak pernah-pernah kena tengking dengan Ayahnya. Kena tengking sebab apa aku dah lupa laa. Last-last aku cakap dengan En.Saiful baik-baik "Awak jangan marah dia..orang je yang boleh marah dia taw..kesian satu hari tak jumpa mak ayah dari pagi sampai petang. Tu dia nak perhatian la tu..." drama betul la.Yelar aku faham kami masing-masing penat. Jadi  masing-masing kena bertolak ansur dalam bab-bab macam ni. Tu baru sorang. Esok kalau ada adik macam mana? *pegang dagu*..


Wassalam, EnaMokhtar

No comments:

Post a Comment