TERIMA KASIH KEPADA PENGIKUT

Tuesday 15 November 2011

Sarapan Pagi Ini

Assalamualaikum w.b.t

Ok briefing dah habis !!

Wah semangat buat entry pagi-pagi ni ye..tekak dah start sakit,hidung dah mula sok sek. Jangan demam sudah la ye.

Baiklah pagi ni just nak share la cerita pasal sarapan pagi tadi. Saya "cuma" ambil nasi goreng+mihun goreng. Kat opis ni kalau portion begitu kami panggil set combo ye..haha..sebab campur 2 jenis hidangan dalam 1 pinggan. Adalah kan ciri-ciri combo meal macam kat fast food tu. Layankan aje.


kredit to En.go gurl

Saya masuk keje pukul 8.00pg balik pukul 5.00ptg. Biasenya pukul 7.50pg dah sampai office. Keluar rumah pukul 7.30pg. Iye rumah saya nak ke office dekat je. Lepas hantar Hana Humaira ke nursery,saya pecut ke office. Kadang-kadang kalau datang tebiat rajin, Pukul 7.10pg dah keluar rumah hantar Hana dulu lepas tu drive dengan tenang ke office. Itu kalau datang tebiat rajin+bangun awal la haha. 

Setiap pagi memang saya akan ambil heavy breakfast*eceh. Tengah hari saya jarang makan. Kebiasaannya kalau dalam pukul 2@3 ptg saya akan makan kuih muih macam Karipap, Cucur Udang, Goreng Pisang etc etc. atau pun buah-buahan. Yang ini biasa saya bawak dari rumah je. Macam buah Pear,Lai ataupun Epal Merah*yang ranggup berderap tu.

Sarapan pagi sangat penting untuk menjana tenaga. Oleh itu makan la makanan yang mengandungi karbohidrat yang tinggi supaya dapat membekalkan tenaga untuk memulakan tugas. Tapi awas! jangan sampai berlebihan pulak, takut nanti mengantuk, terjejas pulak produktiviti jabatan.

Awas sekali lagi, makan tu jangan lupe baca Bissmilah !! : )

 

Wassalam,
EnaMokhtar

No comments:

Post a Comment