TERIMA KASIH KEPADA PENGIKUT

Wednesday 29 August 2012

selamat hari raya semua...!!

Assalamualaikum w.b.t

Hamboi kemain lama aku tak hupdate belog kan..sebulan ade kot...huhu..bukan ape keadaan kesihatan tak mengizinkan la..alahan mengandung yang teruk..lembik badan..huhuuu...

Ni tengah dok fikir macam mana nak ganti posa 6 hari qada ramadhan aritu..iye..harapkan panas hingga ke petang rupa nya hujan sampai ke malam..aku berjaya puasa dengan sopan santun sampai puasa hari ke 15 jerk..masuk puasa ke 16..habis punah la puasa aku..start dari hari tu aku on off puasa..puasa 2 hari sehari ponteng..puasa 3 hari..sehari ponteng..lepas tu harini puasa esok tak puasa pulakk..nak buat macam mana...alahan yang aku alami kali ni memang teruk..berbeza sungguh dengan masa mengandungkan Hana. Mc sepanjang 16 hari tu aku dapat 4 kali..siap doktor nak offer aku amik mc lagi sebab tekanan darah rendah.. Tapi cukup la kot..mc banyak-banyak pun aku dok melepet kat rumah je kan..

Tapi disebalik semua tu...syukur Alhamdulillah aku masih lagi larat untuk mengerjakan suruhan Allah yang lain.masih lagi dapat bernafas..masih lagi dapat tengok muka En.Saiful bila bangun pagi..masih lagi dapat layan kerenah Hana setiap hari.. Syukur Alhamdulillah..cuma tular..niat dihati nak puasa penuh sampai ujung ramadhan. Nampaknya hajat tu tak tecapai..aku anggap semua tu ujian dari Allah..;.... Semoga anak yang sedang membesar dalam rahim aku ni sihat wal'afiat. Dicukupkan segala sifat. Dikurniakan dengan akhlak dan keperibadian yang baik mcm akhlak nabi S.AW Kinsya'Allah...semoga dipermudahkan urusan bersalin aku nanti...Ameeenn..

Sepanjang bercuti dari berbelog. Banyak cerita nak dikongsi Insya'Allah kalau ada kelapangan aku story sampai lebam k..hehe..

Gambar pun banyak jugak..nanti kite hupload slow-slow k..ni pun kerja melambak-lambak nak kena buat. Almaklum la aku ni buat keje sensorang kalau aku cuti ke, mc ke, cuti bersalin ke, memang takde orang yang ganti..kalau ganti pun sebab terpaksa..haha.

Jadi faham-faham la kalau dah mc 4 hari pastu balik dari mc tak lalu nak hadap pc.. keje dah tertangguh lagi kat situ..lepas tu sambung pulak cuti raya seminggu..cube korang bayangkan berapa banyak hari kerja aku pending????? bayangkannnnnnnn...haha..

Pagi tadi aku tak masuk breifing sebab tengah leka siapkan kerja...lepas tu stop kejap. Berjimba-jimba dengan teh o dan sepinggan nasi goreng combo dengan maggie goreng. Lepas berjimba kat kantin setelkan plak urusan surat menyurat.

Siap semua tu balik kat work station aku balik..ni laa baru teringat nak hupdate belog..haha...pas luncheon kang sambung balik buat kerja..sampai muntah !!

Ok la, pening plak aku nak taip panjang-panjang..nanti kalau free aku hupload  gambo pasal raya..emmm pastu cerita iftar kat pullman putrajaya..hehe..take care semua..

Selamat hari raya dari kami sekeluarga maaf zahir dan batin...:)



Wassalam, EnaMokhtar

2 comments:

  1. byk yg blog bersarang tyme2 raya nie .. samalh mcm blog yana. heheh selamat hari raya ^^

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum...selamat hari raya untuk Yana dan family juga...kalau sesat ke Nilai tu jemput la datang rumah yee..:)

    ReplyDelete