TERIMA KASIH KEPADA PENGIKUT

Thursday 30 August 2012

Check up 13weeks

Assalamualaikum w.b.t

Kite skip cerita pasal raya yeeee......:)

Sepatutnya 26/8 kena buat tapi aku datang 27/8 hari isnin. Biasala check up kat Klinik Sariah Nilai. Sebab ape aku tak check up kat KK? sebab...takde sebab kot..haha..kali ni malas pulak nak gi check up kat KK. Nanti bila aku dah terbuka pintu hati nak buat kat KK aku register la ye dak? ikut suka hati aku laa..huhu..

So far Alhamdulillah...perkembangan memberangsangkan..berat naik setengah kilo je sepanjang sebulan..berat sebelum preggy adalah 52kg. Berat last month 52.5kg. Terbaru dapat 53 kg..ok la tu dari tak naik langsung..itu doktor yang cakap la kan..nak diikutkan masa Hana dulu berat masa sebelum bersalin adalah 61kg..tapi aku berjaya juga turun samapi 50kg masa pantang. Lepas tu paling berat aku pernah naik 55kg itu pun melantak kemain lagi sebab selera makan meluap luap tak tahu sebab apa...haha. syukur sebab aku ni jenis yang senang nak naik dan senang nak turun.

Masa check up tu pun aku mengadu dengan Doktor yang aku alahan teruk lepas tu sakit kat sini sakitkat situ...kuikui..lepas tu terus dapat mc..hahahaa...aku tak minta pun tapi memang pagi tu aku rasa meloya semacam. Masa tengah tunggu turn tu..alahai tekak ni kalau tadah baldi dah muntah kot..tu pun aku tahan je..dengan kepala berdenyut-denyut..huhu..

Tekanan darah normal. 100/70..next check up 27/9...kita tengok jela kondisi aku masa tu macam mana. Harap-harap sihat wal'afiat. Lepas tu kan yang paling aku tak sabar adalah nak tahu gender baby. Dah 3 4 orang kata anak lelaki kot. Sebab aku mabuk teruk..muka pun alaahai selekeh semacam. Tapi aku tak heran dengan kata-kata orang semua tu. Yang penting masa scan nanti kite eksited nak tahu...gerangan jantina kat dalam rahim ni haaa... tepat ke tak tepat ke...yang penting tawakal jelar...janji anak sihat dan cukup sifat..lelaki ke perempuan ke kami redha je....:)

ok breifing nak start kang sambung membebel balik k...story pasal raya plak..kikiiikiki...


Wassalam, EnaMokhtar

No comments:

Post a Comment