TERIMA KASIH KEPADA PENGIKUT

Monday 27 February 2012

Holiday at Sarawak Part II

Assalamualaikum w.b.t

Berkat pencarian aku melalui En.Google pasal Kuching. Berjaya juga aku cari tempat makan ni haa.. Dekat sangat dengan hotel. Dalam 10Minit dah sampai. Satu perkara yang aku perasan pasal Kuching ni, susah benau nak jumpa SignBoard. Kecuali kat highway je. Kalau jalan-jalan bandaran ni memang kurang la. Kalau ada pun sesetengah jalan je ada. Tapi memandangkan Saiful pakai En.gps so takda masalah sangat lah cuma kalau ada signboard tu aku macam konpiden la sikit.

Ok, kat sini lah tempat makan pertama kami 3 beranak kat Kuching ni. Coffee O Corner. Senang sangat nak cari. Taip je kat gps tu nama kedai ni Insya'Allah jumpa.


Aku order Nasi Ayam Penyet Bakar. Kat Kuching ni memang bersepah kedai jual Nasi Ayam Penyet ni. Tapi kena pandai cari yang sedap. Memang tidak syak lagi pilihan aku. Nasi Ayam Penyet kat sini memang sedap. Thumbs up!!. Disebabkan aku dah biasa sangat makan Nasi Ayam Penyet goreng rempah tu. Jadi aku order la ayam bakar pula. Ayam bakar dia memang sedap banget. Aku bagi markah 4.5 dari 5. Rempah dia lain dari yang lain. Terasa manisnya,masam,pedas, dengan rempah ratus dia. Teringat-ingat tekak ni sampai sekarang. Insya'Allah kalau ada rezeki datang Kuching lagi. Aku lepak makan kat sini je la.


Saiful order nasi Beriyani Ayam. Sedap juga. Laju je Hana makan. Banyak juga dia makan masa ni. Seronok Ibu tengok Hana makan banyak. Tapi tula, si Hana ni makan sesudu, minum air 2 3 sedut. Camne? Layankan je ini budak janji dia nak makan.


 Dah kekenyangan. Kita bergambaran la pula ye. Pantang nampak Cat la ini budak.


 Eh....tu nak pegang Cat la tu.


Wassalam, EnaMokhtar

No comments:

Post a Comment